dla bardziej wydajnego i zrównoważonego rolnictwa

Bridgestone, największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy, zadebiutował na europejskim rynku opon rolniczych. W 2014 roku, japoński koncern wprowadził do sprzedaży flagową oponę VT-TRACTOR, zaprojektowaną w celu zwiększenia produkcji rolnej i wydajności, a także ochrony gleby.

Dzięki "bardzo wysokiemu ugięciu" (VF) i zaawansowanej konstrukcji bieżnika, opona Bridgestone VT-TRACTOR może być używana przy niższym ciśnieniu niż w przypadku standardowych opon. Zostawia ona większy ślad i przyczynia się do uzyskania większych zbiorów. Przyspiesza pracę, przenosi większe obciążenia i zużywa mniej paliwa, jednocześnie chroniąc glebę.

Lothar Schmitt, Director Agricultural and Off-the-Road Bridgestone Europe wyjaśnia wejście firmy na europejski rynek rolny w następujący sposób: "Celem nowej gamy opon rolniczych Bridgestone jest zapewnienie idealnej równowagi między wydajnością rolnictwa i ochroną środowiska. Znak "Soil Care by Bridgestone" gwarantuje, że są to opony bardziej wydajne, które umożliwiają bardziej zrównoważoną pracę. W ten sposób pomagamy rolnikom osiągać wysokie plony i wyższą produktywność, zarówno dziś jak i jutro."

Większa wydajność i mniejsze ugniatanie gleby

Dzięki specjalnemu profilowi stopki, opona Bridgestone VT-TRACTOR pozwala na większe ugięcie przy niższym ciśnieniu w porównaniu do opon standardowych i opon o "podwyższonym ugięciu" (IF). Opony o bardzo wysokim ugięciu (VF) przy niskim ciśnieniu roboczym (0,8 bar) pozostawiają ślad do 26% większy niż opony konkurencji*, przez co zmniejszają ugniatanie gleby i przyczyniają się do zwiększenia produkcji.

Doskonała przyczepność i większa wydajność
W oponie VT-TRACTOR zastosowano nową konstrukcję żebrowania, która minimalizuje poślizg i odkształcenia gruntu, zapewniając doskonałą przyczepność, a tym samym szybsze tempo pracy w polu. Testy przeprowadzone przez Bridgestone** wykazały, że dzięki oponom VT-TRACTOR możliwe jest zwiększenie wydajności nawet do hektara dziennie w porównaniu z innymi oponami obecnymi na rynku.

Niższe koszty operacyjne

Lepsza przyczepność oznacza zmniejszenie kosztów eksploatacji dzięki oszczędnościom paliwa. W porównaniu do opon konkurencyjnych używanych przy ciśnieniu 1,0 bar, opona Bridgestone VF z ciśnieniem 0,8 bar gwarantuje oszczędność paliwa rzędu 36 litrów/50 ha***.

Bridgestone VT-TRACTOR przenosi także ładunki cięższe o 40% w porównaniu do standardowych opon, przy zachowaniu tej samej prędkości. Oznacza to mniej cykli transportowych oraz dalsze zmniejszenie kosztów operacyjnych.

Większa wydajność

Dzięki oponie Bridgestone VT-TRACTOR, rolnicy zyskują również na czasie, ponieważ nie muszą się zatrzymywać żeby zmienić ciśnienie w oponach, gdy wjeżdżają z pola na drogę i z drogi na pole. Ponadto VT-TRACTOR sprawia, że kierowanie pojazdem jest łatwiejsze i wygodniejsze – jest to ważny atut podczas długich i ciężkich dni pracy. Bardziej elastyczna konstrukcja ściany bocznej tłumi nierówności podłoża, a dłuższe występy bieżnika zapewniają płynne prowadzenie.

Nowa oferta Bridgestone skierowana jest na rosnący najwyższy segment rynku opon rolniczych, dla dużych gospodarstw rolnych i podmiotów korzystających z najnowszych pojazdów. Opony VT-TRACTOR są obecnie dostępne w całej Europie, w rozmiarach od 28 do 42 cali.

Bridgestone, światowy lider w dziedzinie opon rolniczych

Od dziesięcioleci Bridgestone pozostaje w czołówce segmentu opon rolniczych dzięki swojej legendarnej marce Firestone. Dzięki długiej historii i ogromnemu dorobkowi, Firestone jest wiodącą na świecie marką opon rolniczych o stałej obecności na rynku europejskim. Ostatnie aktualizacje i poszerzenie oferty Firestone pozwoliły Bridgestone na pokrycie około 95% aktualnego zapotrzebowania rynku na opony do ciągników. Nowa opona Bridgestone VT-TRACTOR stanowić będzie uzupełnienie tego zapotrzebowania w najwyższym segmencie opon rolniczych.

*Na podstawie wewnętrznych testów Bridgestone przeprowadzonych w Bernburg (Saksonia-Anhalt, Niemcy) dla opon o rozmiarach IF 600/70 R30 i IF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,2 i 1,0 bar) oraz VF 600/70 R30 i VF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,0 i 0,8 bar) z wykorzystaniem technologii obrazowania ciśnienia XSENSORTM.

**Na podstawie wewnętrznych testów Bridgestone przeprowadzonych w Bernburg (Saksonia-Anhalt, Niemcy) dla opon o rozmiarach IF 600/70 R30 i IF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,2 i 1,0 bar) oraz VF 600/70 R30 i VF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,0 i 0,8 bar) z wykorzystaniem holowanego ciągnika w celu symulowania obciążenia.

***Na podstawie wewnętrznych testów Bridgestone przeprowadzonych w Bernburg (Saksonia-Anhalt, Niemcy) dla opon o rozmiarach IF 600/70 R30 i IF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,2 i 1,0 bar) oraz VF 600/70 R30 i VF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,0 i 0,8 bar) przy zastosowaniu techniki objętościowego pomiaru paliwa.


Wracaj
kwi 2, 2015 Kategoria: opony-aktualnosci Napisał: admin